Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης

Την Τρίτη 18 και την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014 οι μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν το έργο «Σολομώντεια λύση» του Γιάννη Καλατζόπουλου σε σκηνοθεσία Χρυσούλας Παπαδοπούλου στο θέατρο Επίκεντρο.
Μέσα σε ένα ταραγμένο πολιτικό σκηνικό στην περιοχή του Καύκασου ένα βασιλικό μωρό ξεχνιέται από την υλιστικής αντίληψης και κυνηγημένη βασίλισσα μητέρα του. Για να μην πέσει στα χέρια των στασιαστών υιοθετείται από την υπηρέτρια της βασίλισσας, η οποία κάνει υπεράνθρωπες προσπάθειες να το γλιτώσει και να το αναθρέψει. Μέσα στο πέρασμα του χρόνου εμπόδια και κίνδυνοι εμφανίζονται και αντιμετωπίζονται από τη μαχητική κοπέλα, ώσπου μια μέρα το παιδί καθίσταται ο κληρονόμος του θρόνου και της βασιλικής περιουσίας. Η φυσική του μητέρα τότε το διεκδικεί αλλά τελικά η υπηρέτρια κερδίζει με τη «σολομώντεια λύση» δικαστικά το παιδί και γίνεται επίσημα η μητέρα του.
Τα παιδιά παρακολούθησαν μια παράσταση με ζωντάνια, κίνηση, αφήγηση, τραγούδι, πλοκή.
Το θεατρικό αυτό έργο βρίθει μηνυμάτων για τις πραγματικές αξίες ζωής και είναι γεμάτο από αφορμές για προβληματισμό. Το έργο υπενθυμίζει τα δεινά που προέρχονται από την τάση του ανθρώπου να θυσιάζει πολλά στο βωμό της απόκτησης της εξουσίας και της εξασφάλισης των συμφερόντων αδιαφορώντας πολλές φορές για την ίδια την ανθρώπινη ζωή. Τονίζει τη σημασία και την καταλυτική δύναμη της αλήθειας που κρύβουμε μέσα μας, της πίστης σε κάτι που θεωρούμε σωστό, τη μαχητική διάθεση και την κοπιαστική προσπάθεια να υπηρετήσουμε τα ιδανικά μας. Επισημαίνει τη δύναμη της αγάπης απ? αυτούς που πιστεύουν και νιώθουν την αξία της (Χρύσα). Τονίζει την ισχύ της αγάπης των νέων και της αγωνιστικής διάθεσης να υλοποιήσουν τα οράματά τους (Σάββας- Χρύσα). Αναδεικνύει την αρνητική και λαθεμένη θεώρηση της ευτυχία στους ανθρώπους που θεοποιούν το χρήμα (βασίλισσα και φιλάργυρος γέροντας). Διδάσκει ότι η εξουσία και η ιδιοκτησία μπορεί να είναι πρόσκαιρα αγαθά (περιουσία βασίλισσας, βασιλικός θρόνος Κακιασβίλι, χρήματα, κοσμήματα). Διδάσκει ότι όσοι έχουν αισθήματα, αξίες ζωής και ιδανικά ανταμείβονται. Τονίζει την αξία της καλοσύνης, της αγάπης και του σεβασμού της διαφορετικότητας. Υποστηρίζει το αξίωμα ότι γονιός δεν είναι μόνο αυτός που φέρνει στον κόσμο ένα παιδί αλλά κι αυτός που το μεγαλώνει. Τονίζει τη δύναμη της μητρικής θυσίας (Χρύσα, την ώρα της σολομώντειας λύσης).
Ο άνθρωπος αναζητά ένα όραμα να «πιαστεί», ένα όνειρο να ακουμπήσει, μια ελπίδα να προσμένει κι έχει παράλληλα από τη μια να παρατηρεί έναν δρόμο που οδηγεί στον υλισμό, την επικυριαρχία, την εξασφάλιση των συμφερόντων, που υποδεικνύει τη δύναμη του χρήματος ή της δόξας, ενώ από την άλλη έχει να επιλέξει τον δρόμο της ανιδιοτέλειας, των αξιών, της ανθρώπινης αντιμετώπισης της ζωής, της καλοσύνης, της αγάπης, της μαχητικής διάθεσης, του σεβασμού του άλλου ως ισότιμη οντότητα. Αυτό το έργο μπορεί να τον βοηθήσει να δει τα πράγματα πιο καθαρά και με μεγαλύτερη περίσκεψη?
Οι μαθητές και ο δάσκαλος του Δ1